torsdag 13 november 2014

Lätt att finnas när allt går bra..

Kom inte hit om du vill bli buren.
Du ser väl att jag är tung nog som det är.
Jag är en sån som gärna vill bestämma,
Förr fick jag aldrig det.

Jag har aldrig vågat göra som dom säger,
Ändå har jag frågat dom om råd.
Som att inte trivas i staden som man bor i,
Men aldrig ta sig därifrån .

Jag vet att jag kan fastna i en feber,
Du har kallat den för händynslös och kall.
När allting som jag inte borde säga
Blir sagt iallafall..

Men det här är mitt liv.
Dethär är mitt jobb.
Dethär är min tid
och mina val Som jag har valt dom.
Du behöver inte förstå,
Men dethär är sättet som jag gör det på.
Och det är upp till dig om du vill vara med mig.

Jag har aldrig haft nån lust att lämna ut dig
Du får se det som en del av det jag är.
Och be mig aldrig välja,
För då väljer jag dethär .


Melissa Horn - om du vill vara med mig


Tiden går och går, snart jul. Inga planer.
Hade helst skippat det o bara låtsas som ingenting
I år, men så är det ju lite mysigt också.
Fortfarande ont och tabletterna gör mig trött.
Så trött att jag är trött på att vara trött.
Börjar mer och mer tappa orken o lusten att göra nått alls.
Jag börjar tappa hoppet om att bli av med detta.
Men än är det lite energi kvar. Jag ska bli pigg igen
Och slippa vara begränsad av detta .
Heja Eleonor ! 😋

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar